Va ute i god tid

På min händelserika resa till min hemstad Stockholm, fick man se och uppleva en hel del. Staden hade just erbjudit en en scen av 4 springande små maskerade ligister som sprang ifrån en civilpolisbil, tydligen hade någon kastat sten i glashus, eller mot glashus. Detta efter en helt harmlös ickevålds-demonstration på exklusivfa stureplan. Nåväl efter denna traumatiska upplevelse ser jag bara ett stenkast (haha jättekul) ifrån en midsommarstång iklädd i en bil. Mao en bild med en midsommarstång i bagaeluckan, i början på Mars?! Att planera sina tradidionsenliga seder etc, säkerligen ut till somriga och något schtekiga Sandhamn,är inte fel. Men så här års är lite av en överdrift. Nu är de så eftersom jag studerar i en stad där jag får möta hela Sveriges olika kulturer måste jag säga att det finns ett visst förutsett hat, eller agg mot stockholmare. Till och med Göteborgare vågar utrycka sin avundsjuka till oss, i Sibyllakiosken då man kan höra med en grov göteborska ibland: "en Korv m mos och en stockholmare" vilket kan eller ska härledas till den mjölkchockladdryck  som heter just Pucko.
Är det ett pucko som sitter i bilen eller är det bara en väldigt stressad företagare som försöker så gott han kan att hinna med familj och vänner.
Låt denna man iaf ha en riktig trevlig midsommar, med mycket sill och nubbe med fest sång och dans. Låt oss också hoppas på att mannen i bilen är importerad från gbg, och bara var på ett besök på ett gidiget binderi som bara finns i huvudstaden som har fullt upp ända fram till midsommar. Kan nog skymta en blåvitt-skjorta på föraren. Ett märklig och lustigt beteende iaf.=)
Självklart har jag bildbevis för dem som tror jag hycklar om detta.

image6


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag utmanar dig ! Kolla min blogg.
kram kram

2007-03-14 @ 18:13:01
URL: http://www.fiestaqueza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0