TusenFåring

Jag har nu fått ångan uppe för mitt nya friska liv, utan alkohol och snabbmat. Dessutom har jag börjat gå dryga timmen på mornarna, detta för att få en dos frisk luft ,men också uppleva dagen då resten ligger och sover. För tro de eller ej, lever en värld som samtliga morgontrötta missar.
För att ta som exempel, såg jag en väldigt märklig figur ida. och det är vad detta inlägg kommer att handla om.
En ny revolutionerande art, mig veterligen, stog mitt framför mina ögon. Eller snabb som den var på den något smälltande isen, skrittade den iväg snabbt som en avlöning, när jag fick syn på den. Den näst intill 8-meter långa varelse fick mig att verkligen tappa andan när den upptäckte mig. Med dess 1000 ben och muskulösa långa kropp skulle den utan tvekan övermanna vilken tungviktsbrottare som helst. Men vad jag fått vetskap om nu, är den helt ofarlig för människan om man undviker ögonkontakt. Denna varesle jag valt att döpa Tusenfåring, är ett däggdjur som lever sitt stilla främst under vattenytan men då och då uppträder ovanför vid tidpunkter som är för människan obekväm. Till föda äter den av vad växtriket har att erbjuda, samt mindre fisk, då den saknar välutvecklade avbitartänder. I försvar använder sig Tusenfåringen sin kropp som en anaconda elelr boa, och kramar ihjäl sitt byte/hot. Men är i all mening barmhärtig och stillsam varelse.
Jag vädjar nu till en insamling för att söka efter en hona åt denna skapelse av gud, låt släktet leva vidare. I sägnen låter den berätta att tusenfåringen kan bli upp till 155år , denna jag upptäckte i Karlstads älv var runt 140 med tanke på årsbullarna den får. En vild höftning från min sida. Men snälla snälla HJÄLP till att samla in så arten kan leva vidare!
Lägg era bidrag i kommentarslistan.
 
                                                14 mars 2007  kl 07:45  Karlstad
image7

Kommentarer
Postat av: Freppe

Jag har en såndär under min säng.. Jag ger 1000 kr för den ni har i karlstad, jag vill lixom ha 2 st hemma!

2007-03-15 @ 00:17:47
URL: http://pippy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0